2 Milyara yakın kişi dijital oyun oynuyor
PC, mobil ve konsol oyunları satışlarının 2018’de 100 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. “Özellikle Asya pazarı çok hızlı bir büyüme kaydediyor. Türk kullanıcıları alışverişte ilk parayı çok zor harcıyor ama diğer ürünleri daha hızlı alıyorlar. Rusların davranış şekilleri de Türklerle benzerlik gösteriyor. Trafikteki kavgalarından, alışveriş sepetlerindeki hareketlere kadar... Oyuna meraklı ülkelerden Almanya ve Brezilya da gelecek gördüğümüz pazarlardan.” diyen Kömürcü’ye göre Türkiye oyun pazarı sadece yabancı yatırımlarla değil oyun üretimiyle, fuarlarla ve yayıncılarla da günbegün büyüme kaydediyor.
Fuarlar pazara çok şey katıyor
Fuarların yayıncı, yapımcı ve tasarımcılarla tanışma, yeni çıkacak oyunları test etme, turnuvaları izleme, yeni oyunları keşfetme gibi pek çok fırsat sunduğuna inanan Kömürcü, “Steam oyunları genel olarak birçok oyunu barındırdığı için Türkiye pazarında lider durumda. Satış yapan siteler arasında pazar lideri biziz. Türkiye’de ayrıca Dark Passage, HWA, Supermassive, Spacesoldiers, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, ANT Espor, Team Turquality, Zone Esports, Crew gibi çok başarılı Espor takımları da var. E3, Gamescom, Blizzard, Tokyo Game Show gibi pek çok önemli fuar organize ediliyor. İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Gaming İstanbul’u (Gist) 2017’de 83 bin kişi ziyaret etti. Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen GameX ise, Ortadoğu, Balkanlar ve Afrika’nın en büyük oyun fuarı olarak geçiyor. Oyun fuarlarının sektörün gelişmesine önemli katkılar sağladığını düşünüyorum. Sektöre yönelik teşvikler, yabancı yatırımların ülkeye çekilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağının oluşturulması ve üniversiteleri de kapsayacak bir mevzuatın düzenlenmesi Türkiye oyun pazarına çok şey katar.” diyor.
Oyun dizilerin önüne geçecek
Ortalama oyun oynama süresi yıldan yıla artış gösteriliyor. 21-30 yaş arasındaki erkekler haftada ortalama 3 buçuk saat oyun oynuyor. Can Kömürcü, yakın gelecekte oyun sektörünün dizi sektörünün önüne geçeceğini düşünüyor. Bunun nedenini ise şöyle açıklıyor: “Dizi izlerken kontrol bizde değil ekrandaki oyuncularda, ama oyun oynarken kontrol oyuncunun kendisindedir. Gelecekte, artık daha fazla kontrol ve gücü elinde bulundurmak isteyen insanlar olacak. Çünkü yeni kuşak gereğinden fazla sabırsız. Eskiden yazılan mektubu bir hafta beklerdik. Şimdi mesaj ışığı yandığı anda telefona bakmadan duramayan gençlerle karşı karşıyayız. Oyunda da aynı durum söz konusu. Yeni nesil, birden fazla ekrana ihtiyaç duyuyor. Televizyon izlerken elindeki telefonla oynuyor, birisiyle yazışıyor, yanında bilgisayarı veya tableti açık duruyor. Bu durum, dizi, film ve televizyon gibi şeylerin eskisi kadar talep görmeyeceğini gösteriyor. Gelecekte insanlar daha çok, kendilerinin kontrol edebilecekleri şeylere ihtiyaç duyacaklar. Oyun da böyle bir şey. Bu nedenle yakın gelecekte oyun, tüm planları altüst edecek.”